O tom ako je (občas) fajn byť introvertom

13:52:00

Celý svoj život mi ľudia vyčítajú, že nedokážem dať najavo svoje pocity. Niekoľkokrát som bola ,,napomenutá" za to, že som príliš tichá a mnohokrát sa ma niekto spýtal ,,Ty aj rozprávaš?" . Myslím, že by mi nestačili prsty na rukách (ani na nohách) keby som chcela spočítať koľkokrát som si želala dať to zo seba von, nebáť sa byť stredobodom pozornosti a proste be out there. A verím, že aj vy ako introvert ste si mnohokrát vyslúžili poznámky typu ,,tá tichá" alebo ,,nudná", keď ste namiesto party mali nos zaborený v knihách. Lenže je ťažké zmeniť svoju náturu a napokon, nehovorí sa všade, aby sme sa prijali takí akí sme? Ja som introvert a vravím vám, že niekedy to má svoje výhody.


1. Dokážete byť sám a máte radi svoju spoločnosť. Introverti sú ľudia, ktorí dokážu čerpať energiu, no povedzme, z prítomnosti samého seba, respektíve nepotrebujú byť deň čo deň obklopení skupinou priateľov, aby boli šťastní. Neprekáža im samota (a nie, nemám tým na mysli byť single) a vačšinou času si ju užívajú. A byť šťastný vo svojej vlastnej spoločnosti je základom úplne všetkého.
2. Ste dobrý poslucháč. Aspoň si myslím, pretože ja ako zarytý introvert mám niekedy problém zo seba dostať viac ako pár slov. Ale zato rada počúvam. Naozaj. Môžete mi rozprávať celé hodiny a ja vás budem počúvať, skutočne počúvať. Myslím tým, že nebudem čakať kým konečne skončíte so svojím monológom a môžem začať svoje litánie. A každý ma pri sebe rád človeka, ktorému môže povedať čokoľvek.
3. Premýšľate pred tým než otvoríte ústa. A to sa väčšinou vyplatí. Nevychrliť prvé, čo vám príde na jazyk môže byť často výhodou a teda rozhodne premýšľam nad tým, čo z pusy vypustím, najmä ak mám niečo povedať pred veľkou skupinou ľudí. Napokon, je aj vedecky dokázané, že introverti majú väčšiu a hrubšiu sivú kôrou v prefontálnej kôre, čo je časť mozgu, ktorý sa spája s tými malými zázrakmi ako sú abstraktné myšlienky a rozhodovanie sa. Takže naša sivá kôra môže za to, že nám rozhodovanie trvá o doosť dlhšie ako extrovertom!
4. Máte skvelé nové nápady. Je to zvláštne, ale veľká väčšina známych vynálezcov ako je Bill Gates, Larry Page, Albert Einstein alebo Steve Wozniak boli introverti! Tí majú totiž množstvo nových nápadov a myšlienok. Pozor, nejde však o to kto je inteligentnejší - či introverti alebo extroverti. Myslím, že na toto žiadne merítko neexistuje a žiadne rozdelenie osobnosti neovplyvňuje vaše vedomosti a inteligenciu, ide skôr o rozličné schopnosti. Zatiaľ čo introverti sú tí, čo nad tým premýšľajú, extroverti motivujú a inšpirujú!
5. Dokážete sa geniálne sústrediť a ignorovať akékoľvek rozptýlenie z okolitého sveta. Často na svojich prácach či projektoch pracujú dlho a do hĺbky. Ja osobne nedokážem odfláknuť takmer nič, dokonca ani veci, na ktorých mi nie tak veľmi záleží. Časom som na naučila dávať najviac energie a úsilia hlavne do toho, čo ma baví


zdroj úvodnej fotografie 

You Might Also Like

0 komentárov

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images